Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Vecka 11

Av Annelie Övermark - 18 mars 2012 20:45

Förra veckan hade jag ju oturen att min klippmaskin gick sönder dagen innan den nya kom med DHL, vad är oddsen för det?? Så jag var ju tvungen att boka om några kunder, vilket inte var några problem då jag har väldigt förstående kunder. Tack så hemskt mycket för det! =)


Sen var det fullt upp från morgon till kväll så det där med fotandet kom i andra hand igen..


Men här är några stjärnor i alla fall:


Bubblan, tib terrier:


    


Bubblans syter Emma var hos mig för några veckor sedan, en lite blondare verision, men som klipptes ner likadant.ö Trevliga tjejer båda två.


Sen blev jag faktiskt lite förälskad måste jag säga. Det var när denna lilla Elvis knallade in på trimmet i Katrineholm som mitt hjärta smälte lite.. Han ör en cavalierblandning som putsades till.

Jag menar: Kolla in det här ansiktet!


  


   


   


Love, Lhasa:

 

  

 

Love klipptes ner i en typisk vardagsfrisyr för Lhasa.

 

 

Å så Nemo, som blev av med all sin vinterpäls. an blev så himla liten å fruktansvärt söt tycker jag. =)

 

  

 

    

 

Sen har jag fått frågan varför det ena gången tar kanske 1 1/2 time för en klippning inkl bad, medans det nästa gång kanske tar 2 timmar eller lite mer. Här är svaret:

 

   

 

Det här är Penny. Hon är min lilla tjej som är 5 månader gammal. Hon är med mig på jobbet då man som egen företagare inte har lyxen att kunna vara mammaledig. Då hon alltid kommer i första hand så kan det ibland bli så att hon blir hungrig medans jag klipper er hund, eller hon behöver bytas på eller helt enkelt har en dålig dag och behöver komma upp i famnen ett tag då inget annat passar. Och det innebär då att det kan ta lite mer tid för mig att göra klart hunden jag klipper just då. 

 

Oftast är hon jättesnäll och har inget emot att ligga och titta på när mamma jobbar, men ibland så..

 

Å det är väl som dom säger: Det ska läras upp i tid, eller? Haha

 

I helgen var det dags för Sveriges första klipptävling för hundfrisörer i Linköping. Det hade ju varit jättekul att åka å titta på, men jag visste inte att det var så jag missade det.. Synd.

Kanske nästa gång?

 

Nu är det dags för en ny, spännande vecka. Även denna vecka är fullbokad. =) Nästa lediga tid jag har i Norrköping är onsdag den 28:e mars kl 09:00 och i Katrineholm är det torsdagen den 5:e april kl 08:30.

Boka tid på 0707-126757

 

Välkommen!!

 

Annelie´s Klipp & Trim på Facebook

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 24 juni 2013 06:44


Passa på att boka en tid nu, för det finns bara några få platser kvar innan jag går på semester! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 14 juni 2013 08:02

kursiv textIgår torsdag hade vi bland det sötaste jag sett på länge inne för en sommarklippning på trimmet i Katrineholm. Låt mig presentera sötnöten Alex! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 16 maj 2013 12:02

Idag hade jag för första gången en Puli inne för bad. Har aldrig gjort en sån tidigare så framför mig såg jag tre timmars handtorkande av dessa snören. Men icke. De torkade ganska snabbt faktiskt. Först torkades han för hand och sedan med fönen på g...

Av Annelie Övermark - 4 maj 2013 17:51

Fast det känns som om våren precis har kommit är det dags att börja planera årets semester. Jag tycker att det är viktigt att ta ledigt å ladda batterierna så man orkar resten av året. Och vad laddar inte batterierna bättre än att vara med familjen??...

Av Annelie Övermark - 24 april 2013 21:57

Idag hade vi bla två stjärnor inne för trimning: Tilda å Tessie. Vad skönt det är när man vet att man har ett ganska hårt jobb framför sig med 3 - 4 h arbete i form av ryckning, men när de kommer inser man att det dels är päls som släpper lätt och i...

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards