Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Onsdag i Norrköping

Av Annelie Övermark - 12 januari 2012 08:31

Igår hade jag ett intressant samtal med en kund.

Jag berättade att jag har höjt priset i år för första gången. Å då endast med en tjuga per klippning. Det ville hon absolut inte veta av. Hon tyckte att jag skulle höja med minst 50 kr per hund, helst hundra. Haha. Hon har två kungspudlar så hon höjde sitt eget pris med totalt 200 kr! Hon anser att jag är alldeles för billig för den tiden å arbete jag lägger ner på hennes hundar så hon vill göra det lite mer rättvist. =)

Det är inte varje dag man har en sån diskussion med kunderna. Annars brukar man få förklara att jag faktiskt har det här som mitt jobb, det är hyror (2st) som ska betalas med allt vad det innebär som försäkringar, el, telefon och sen är det ju arbetsgivaravgifter, moms å skatt som ska betalas oxå. Det är inte många kronor som blir kvar. Vad tycker ni? Är tex 570 kr för en klippning plus bad på en Lhasa som tar ca 2 timmar för lite eller för mycket?


Igår hade jag faktiskt en kungspudel i trimmet, nämligen Nova. Hon är ganska liten, men åh så naggande god. ;)

Igår hjälpte Frida till väldigt mycket med henne å jag tycker att hon gjorde ett kanonjobb! Hon blir bara duktigare å duktigare, kanske kan låta henne ta några elevklippningar snart...


  


Sen hade vi inte mindre än två westies på besök. Men båda var näst intill omöjliga att ta kort på.. Det här är det närmsta jag kom:


  


   


   

Wiggo


Å så den spanska vattenhunden Zita som klipptes ner även hon pga tovor:


  


Före


   


Efter.

Vi hittade en söt liten tjej under allt lurv... =)


Kram Kram


Annelie´s Klipp & Trim på facebook 

 
 
Eva

Eva

12 januari 2012 09:06

Hej!
Jag har oxå höjt nu i jan. Hade samma disskution med en kund som även han tyckte att det var för billigt. Som sagt om man tar bort moms/skatt. Ha det// Eva

http://hundfrissan.blogspot.com

Annelie Övermark

12 januari 2012 09:26

Ja, det känns skönt att det finns de som förstår. =)
Man måste ju tyvärr höja för att klara sig, så är det med alla yrken. Ha det!!!!
Kram Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 24 juni 2013 06:44


Passa på att boka en tid nu, för det finns bara några få platser kvar innan jag går på semester! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 14 juni 2013 08:02

kursiv textIgår torsdag hade vi bland det sötaste jag sett på länge inne för en sommarklippning på trimmet i Katrineholm. Låt mig presentera sötnöten Alex! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 16 maj 2013 12:02

Idag hade jag för första gången en Puli inne för bad. Har aldrig gjort en sån tidigare så framför mig såg jag tre timmars handtorkande av dessa snören. Men icke. De torkade ganska snabbt faktiskt. Först torkades han för hand och sedan med fönen på g...

Av Annelie Övermark - 4 maj 2013 17:51

Fast det känns som om våren precis har kommit är det dags att börja planera årets semester. Jag tycker att det är viktigt att ta ledigt å ladda batterierna så man orkar resten av året. Och vad laddar inte batterierna bättre än att vara med familjen??...

Av Annelie Övermark - 24 april 2013 21:57

Idag hade vi bla två stjärnor inne för trimning: Tilda å Tessie. Vad skönt det är när man vet att man har ett ganska hårt jobb framför sig med 3 - 4 h arbete i form av ryckning, men när de kommer inser man att det dels är päls som släpper lätt och i...

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards