Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Annelie Övermark - 3 februari 2012 08:23

Igår var det riktigt kallt,visst? Mina hundar stannar på tröskeln, tittar ut lite suspekt, kastar en sur blick på mig å backar in igen. De vill INTE sätta sina tassar ute när det är så kallt. Ja, inte när det regnar eller snöar heller för den delen... Riktiga mysmongon är vad de är. =)


Men några trotsade kylan och kom å hälsade på mig på trimmet igår, vilket jag tackar för.


Dels var Ouzo inne för en ordentlig genomborstning å det bara rök hår i hela trimmet. Helt otroligt vad mycket päls det finns på denna hund! Men två timmar senare gick han i alla fall hem med nåt kilo mindre. Eller två....


Sen hade vi Chaboo, hans päls har trasslat ihop sig så det var dags att klippa ner. Men den här gången vill matte att vi sparar lite ben, vilket jag tycker är jättefint. Då får han lite karaktär å han kommer ju synas på sina promenader. =)


  


Chaboo 


  


Men eftersom det är så himla kallt ute nu så handlade matte en overall till honom oxå. Det tycker jag var väldigt snällt å omtänksamt gjort av henne. =)

Å snygg vart han i den oxå!! En riktig liten läckerbit.


  


Lite käckt uppknäppt å med prislappen fortfarande på, men ändå. Haha. Det knäpptes om ordentligt innan det var dags att ge sig ut i kylan igen. Hoppas ni blev nöjda med den!!


Å om ni inte har varit inne på vår sida på facebook så kan jag meddela att vi kommer ha med ett lag som ska springa Vårruset i maj å det skulle vara kul om ni vill vara med!!

Maila mig på annelie.overmark@gmail.com senast den siste mars om ni vill vara med. ALLA är välkomna å det vore jättekul om ni ville springa i "vårt" namn. Efteråt fikar vi tillsammans å myser lite.. KOstanden är 190 kr å t-shirten bjuder jag på så därför behöver jag er tröjstorlek.


Kram Kram


Annelie´s Klipp & Trim på Facebook

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards